..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Wednesday, January 14, 2009

PRK UPM: Tak Cukup Duit!

Unit Kempen Pilihanraya Kampus Universiti Putra Malaysia pada hari ini, menyatakan bahawa pihak pengurusan Universiti tidak dapat menanggung bebanan kos pembuatan bahan kempen memandangkan pada semester ini pihak Universiti telah bersetuju untuk menanggung segala kos perjalanan Pilihanraya Kampus pada kali ini.

Sebelum ini pihak Universiti telah bersetuju untuk memberikan seberapa banyak bantuan dan juga bersedia untuk menyumbang tenaga untuk mempamerkan wajah-wajah calon di seluruh kawasan kampus mengikut kehendak calon itu sendiri. Calon-calon juga diperingatkan untuk tidak membuat kempen melalui poster dan juga banner, kerana segalanya akan ditanggung oleh pihak Universiti.

Difahamkan juga, seorang calon telah berdiri dan menyatakan bahawa sebelum ini, mereka telah melalui beberapa aktiviti yang dijalankan oleh pihak Universiti untuk menggantikan kerusi MPP pada sesi kali ini, dan kenyataan ini dipersetujui oleh Unit Kempen Pilihanraya dan disokong oleh beberapa calon yang hadir dan terlibat dalam aktiviti tersebut.

Hasil daripada risikan, jentera Aspirasi telahpun menjalankan beberapa aktiviti yang ditanggung sepenuhnya oleh pihak Bahagian Hal Ehwal Pelajar. Beberapa orang peserta program tersebut telah tampil dan memaklumkan kepada pihak Pro Mahasiswa UPM, bahawa “Bahagian Hal Ehwal Pelajar UPM, telah menghabiskan ratusan ribu ringgit semata-mata untuk memilih calon-calon tertentu yang berpihak kepada individu tertentu di Bahagian Hal Ehwal Pelajar UPM, selain itu, pogram itu lebih berbaur politik dan kepentingan individu-individu tertentu”

1 comments:

Anonymous said...

UPM xcukop duit??

Mcm mane pulak setiap kolej boleh diberi RM3000 untuk buat ape2 program hari sabtu dan ahad ne. Arahan segera plak tu dr TNC...

Jgn cube alihkan mood dan perhatian mahasiswa dari PRK...

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox