..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Saturday, January 17, 2009

MAHASISWA UPM MENOLAK TATACARA PEMILIHAN MPP UPM

Dalam satu sidang media yang diadakan di UPM pada ekitar jam 11 pagi, 18 jan 09, mahasiswa UPM menyatakan penolakan terhadap penggunaan tatacara pemilihan majlis perwakilan pelajar (MPP) UPM 08/09 yang menjadi peraturan utama dalam pilihan raya kampus kali ini.

menurut jurucakap Pro-mahasiswa UPM, saudara Mohd Lukman Al-Hakim b Low Abdullah, tatacara yang digunakan kali ini bersifat kuku besi yang mana menyekat kebebasan mahasiswa bagi menjalankan kempen dalam pilihan raya kali ini.

Beliau yang telah dibatalkan pencalonan sebanyak 3 kali menegaskan bahawa pihak Jawatankuasa Pelaksana Pemilihan (JKP) sewenang-wenangnya menyalahgunakan kuasa dalam mentafsirkan peruntukan yang terdapat dalam tatacara tersebut.

turut bercakap dalam sidang media itu adalah saudari Nur Azhani Abd Rahman yang juga dibatalkan kelayakan bertanding dalam pilihan raya kali ini atas tuduhan melanggar tatacara pemilihan yang ditetapkan.

sidang media yang dihadiri oleh hampir 100 orang penyokong Pro-Mahasiswa UPM itu diakhiri dengan aksi memijak dan membakar naskah tatacara tersebut sebagai simbolik terhadap penolakan tersebut


0 comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox