..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Friday, January 16, 2009

Penindasan Demi Penindasan


  1. Lapan orang calon, dibatalkan sebagai calon yang tidak layak bertanding dan enam calon yang tidak layak bertanding disebabkan kerana hanya tidak melekatkan gambar pada borang, sedangkan dalam buku tatacara hanya sekadar diminta untuk mengemukakan gambar. Walaupun sudah ditanya kepada pegawai yang bertugas, pegawai itu sendiri yang menghalang mereka untuk berbuat demikian.

  2. Calon-calon yang tidak layak bertanding semuanya daripada calon Pakatan tPro Mahasiswa UPM. Sedangkan calon-calon ASPIRASI juga turut mempunyai masalah yang sama.

  3. Saudara Sulhi memboikot tatacara pencalonan MPP dengan tidak membuat bantahan.
    Tujuh calon Pro Mahasiswa membuat bantahan, dan mereka dijanjikan akan mendapatkan jawapannya dalam sekitar jam 10-11 Malam, oleh Unit Perundangan, yang dimaklumkan sendiri oleh Puan Raihan daripada unit perudangan..

  4. Menjelang Jam 12 Malam, satu notis dikeluarkan dengan menyatakan keputusan akan diumumkan esok pagi. Seorang calon, Mohd. Lukman Al Hakim bertindak mengoyakkan notis tersebut. Semua yang hadir tercengang dengan tindakan tersebut. Mohd. Lukman berlalu pergi.

  5. Jam 12.15, Mohd. Lukman dipanggil ke Bahagian Perundangan di Rumah Antarabangsa. Didapati seorang calon Aspirasi membuat bantahan di atas pencalonan Mohd. Lukman.

  6. Ketika dihubungi oleh unit media Mohd. Lukman memaklumkam bahawa, bantahan itu dibuat oleh seorang calon lelaki kurus yang saya tidak kenali dengan memakai rantai emas di lehernya, mengatakan ketika sesi taklimat calon yang lalu, seorang yang bernama Lee Sok Yong, telah menyatakan kepada saudara Fahmi Mistar daripada unit kempen, sama ada beliau ini merupakan calon, atau pencadang kepada sesiapa? Lee Sok Yong menjawab, beliau merupakan pencadang kepada Lukman. Dan Mohd. Lukman tidak menyatakan Ya ataupun menidakkan kenyataan Lee Sok Yong itu. Maka dengan itu, bahagian perundangan mendapat bantahan daripada Khairul Ikhsan Anuar dengan mengatakan Mohd. Lukman tidak menidakkan kenyataan itu, memandangkan pencadang Mohd. Lukman adalah saudari Kamariyyah. Apabila ditanya perkara ini kepada Mohd. Lukman, beliau menjawab, “Saya tidak tahu, yang dimaksudkan itu adalah saya, sebab itu saya tidak memberi respond, kerana lebih ramai yang bernama Lukman berbanding saya, saya menyangkakan ada calon yang bernama Lukman selain daripada saya. Ketika diasak dengan soalan, Mohd. Lukman menjawab dengan ringkas, bahawa “Nama saya bukan Lukman, tapi Mohd. Lukman Al Hakim Bin Low Abdullah” Selepas daripada itu, sesi perbicaraan ditamatkan, tanpa sebarang soalan tambahnya lagi.

  7. Keesokkan harinya, enam calon daripada Pro Mahasiswa UPM, telah diluluskan pencalonannya. Bahagian perundangan mengakui, tuduhan adalah tidak berasas, berdasarkan Tatacara 21.(4) Termasuklah Mohd. Lukman Al Hakim.

  8. Seorang Calon Pro Mahasiswa dibatalkan pencalonan.

  9. Hasil daripada analisis, tidak ada seorang pun calon daripada ASPIRASI yang dibatalkan pencalonannya, walaupun didapati mengalami pelbagai masalah pengisian borang pencalonan.

  10. Permohonan Kempen di kawasan kolej kediaman oleh semua calon Pro Mahasiswa ditolak.

  11. Motor seorang calon Pro Mahasiswa dibocorkan.

  12. Pakatan Pro Mahasiswa dimaklumkan, seluruh kolej kediaman UPM telah diberi peruntukan sebanyak RM3000 oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar, untuk menjalankan program kolej di sepanjang perjalanan kempen, iaitu pada hari sabtu dan ahad.
  13. Kolej-kolej kediaman diserbu pengetua-pengetua kolej dan juga Presiden-presden kolej, risalah-risalah Pro Mahasiswa mengenai kekejaman Israel ke atas Palestin, dikoyakkan, dan dimasukkan ke dalam tong sampah.

0 comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox