..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Wednesday, February 18, 2009

Siakap, senohong, gelama,ikan duri…(part 2)


Pengarang si ikan goreng agak ke"bz"an beberapa hari ini (maaf kesalahan penggunaan bahasa) namun digagahkan jua untuk menyambung kisah koloni ikan di sekitar perairan serdang atas permintaan yang tinggi terhadap kisah yang benar2 berlaku ini…

Alkisah beginilah sambungannya…

Selepas mengetahui bunga-bunga penipuan yang cuba ditaburkan oleh Si Pembesar Ikan Siakap,Senohong,Gelama, Ikan duri dan kroni-kroninya, maka bermesyuarahlah Si Pembesar Ikan Emas, Ikan Duyung dan beberapa lagi pembesar yang dilabelkan sebagai kroni pembesar pembangkang. Berkatalah Si Ikan Puyu "Tidak sepatutnya kita bersangka buruk terhadap mereka..mungkin benar mereka tidak ke sana tetapi mempunyai urusan yang lain di sekitar perairan Kuala Lumpur..". Sebaiknya, kita menyiasat akan kedudukan hal ini terlebih dahulu sebelum mengambil tindakan yang lain" celah Si Ikan Nemo pula.

Maka pada malamnya, berangkatlah Si Pembesar Ikan Emas, Ikan Duyung, Ikan Nemo,Ikan Kaloi bersama Ikan Selar Kuning ke Empress Hotel berdekatan perairan Sepang. Sesampainya di sana, Si Pembesar Ikan Selar Kuning terus masuk ke kawasan Empress Hotel tetapi dapat dihidu kedatangannya oleh Si Pengawal Ikan Jerung. Cepat sahaja dihubunginya Si pengawal lain. Tidak sampai lima minit, foyer Empress Hotel telah dipenuhi oleh Koloni Ikan Kecil, Ikan Tambang dan beberapa jenis ikan lain lagi yang sukar untuk dikesan jenisnya dek kerana telah ditutupi topeng-topeng dan make-up yang tebal. Segera dapat dikenal oleh si Ikan Selar Kuning yang mereka inilah juganya Pengawal yang menggelarkan diri mereka sebagai Harimau Maut pada zaman pemerintahan Si Raja Harimau (yang maut tertelan biji durian-rujuk part 1)." Sah mereka ada buat program kat sini.."bisik hati kecil Si Ikan Selar Kuning. Koloni Ikan pengawal yang tidak merasa terancam dengan kehadiran Si Ikan Selar Kuning terus beredar menuju ke kawasan yang kaya dengan rumput rampai yang subur dan pelbagai jenis. Riuh sahaja suara mereka menjamu selera. Dengan susah-payahnya Si Ikan Selar Kuning mengejar mereka dan meng'snap' beberapa keping gambar untuk dijadikan bahan bukti.

Di waktu yang sama, masuklah Si Ikan Emas, Ikan Duyung, Ikan Nemo dan Ikan Kaloi menuju ke kaunter pertanyaan Empress hotel dan disambut mesra oleh Si Obor-obor yang comel. Bertanyalah mereka akan pakej yang disediakan oleh pihak hotel kepada pengunjung. " Bagaimana dengan pakej yang ditawarkan oleh pihak hotel kepada pengunjung yang ingin mengadakan seminar 3 hari di sini?" Si Ikan Duyung memulakan perbualan." Kami ada banyak pakej…kalau untuk seminar, kami cadangkan pakej A..harganya Cuma RM160 semalaman bagi seorang..ini termasuk makanan, bilik dan dewan seminar. Kalau hari biasa, lagi mahal tetapi sekarang kami sedang mengadakan promosi tahun baru…"jawab si Obor-obor dengan manja-manja."oo…begitu ke? Kami tengah survey tempat untuk buat seminar…nanti kami fikirkan terlebih dahulu..erm..pernah tak pihak kerajaan negeri membuat sebarang program di sini?" Tanya pula Si Ikan Nemo ynag sudah tidak sabar untuk mengorek rahsia. Dengan bangganya, Si Obor-obor menjawab "sudah tentu..hari ini, pihak kerajaan negeri ada buat bengkel kat sini."" 3 hari untuk seratus orang dan mereka ambil pakej A. memang berbaloi" tambah Si Obor-obor lagi tanpa syak wasangka. "Bengkel apa?" Terjah Si Ikan kaloi pula dengan tidak sabarnya. "Bengkel Bee Hesh Eiii Pi…" jawab si Obor-obor dengan sedikit tersangkut-sangkut dek kerana susahnya menyebut nama bengkel yang pelik itu.

Jelaslah apa yang terjadi sebenarnya. Maka,pulanglah Si Pembesar Ikan Emas sekeliannya ke lubuk asal mereka berdekatan perairan serdang…

Keesokkan harinya….

7 comments:

penggerak aspirasi said...

makin x sabau pulak nak tau penamat cerita ni...naper buat skit2...cari idea nak reka cerita tipu ke?apa bukti semua ni cerita betul...?

Anonymous said...

Ni cerita betul aku rasa. Siapa makan cili, dia terasa pedas dan kehangatan cili tu..

Penyokong FANATIK said...

Wakaka.... dalam cerita ni x sebut pun pasal aspirasi, lah, Penggerak ASPIRASI, dah digoreng chili rupanya, wakakaka....

Anonymous said...

AWAS Pro M..anda sedang diperhatikan..AUUMMM!!!

Aummmm said...

Harimau tertelan biji durian... wakakaka..
perhatikanlah, nak join pun xpa, xda halangan pun...
jangan bunyi jadi aaawwwwww..... awwww.... aww... sudah! Macam sharul pondan tu... hahaha...

hahahahaha said...

hahahahaha..klakonyer cte nih.besh2!!!sambung lg la..kate de bukti, tunjukan trus, xyah nk wat saspen.ke nk edit2 dlu bukti tuh?hehehe :D

Anonymous said...

kalau sdah tau slah bhsa knapa tulis??? tukar lah bahasa yg betul.

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox