..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Wednesday, February 11, 2009

PEMILIHAN MPP UPM; KALUT

Universiti Putra Malaysia,11feb, mesyuarat pemilihan kabinet tertinggi Majlis Perwakilan Pelajar UPM kalut apabila barisan MPP daripada Pakatan Promahasiswa UPM bertindak keluar daripada dewan mesyuarat yang di adakan di Dewan Kolej Tun Perak yang bermula sekitar jam 8.00 malam.

tindakan itu dibuat setelah ketidakadilan dalam pemilihan tersebut jelas kelihatan. ini dilihat apabila jumlah pengundian adalah tidak jauh berbeza bagi setiap pengundian iaitu sekitar 33-13 hingga 35-11 sahaja. perubahan undi yang diterima tidak berlaku di pihak aspirasi apabila MPP aspirasi memilih individu yang sama untuk semua pengundian. ini menunjukkan bahawa MPP aspirasi telah membuat pemilihan awal sebelum mesyuarat tersebut.

Turut bersama dalam mesyuarat pemilihan tersebut adalah En Fahmi Azar Mistar sebagai wakil pemantau daripada Bahagian Hal Ehwal Pelajar.

pemilihan tersebut akan bersambung pada malam ini. semua mahasiswa yang ingin melihat proses pemilihan secara dekat dijemput hadir.

23 comments:

Freedah said...

apasal teruk sangat?ini ke pemimpin?kat mane depa buat. aku nakg jenguk.dapat makan free pon dah kira ok...

Anonymous said...

depaa mana ada duitt..dah abis guna utk induksi mpp haram depa...

Anonymous said...

Buang masa nak pg.. last2 ASPIRASI juga naik.. boring ar.... ASPIRASI ni makan duit, no 1.. buat krja xdak...

Anonymous said...

SYAM bakal YDP? hahaha.. pondan bodoh tu ke...?

adantsim said...

tidak ada kekalutan pada majlis pemilihan mpp upm..tetapi terdapat "mpp" yang kalut dari golongan pro mahasiswa..

kalau wakil depa jadi presiden?depa mesti kata "ini menunjukkan demokrasi"

saya percaya kalau mereka mendominasi mpp pasti mereka akan berbincang terlebih dahulu untuk meletak kan siapa calon pilihan mereka..

ingat lah wahai mpp sekalian baik aspirasi mahupun pro mahasiswa..

cuba renungkan, sudah berapa minggu anda telah menjadi mpp?

sehinga sekarang adakah organisasi sudah di susun?

jangan asyik bertelagah sesama sendiri..

-hamba allah-

Anonymous said...

Hmmm... bdk2 aspirasi ni konfem tak tanya sejarah kat mentor2 diorang tu... masa zaman pmi pegang mpp, xdelah kejam sgt sampi letak geng2 korang kt dlm tugas2 khas. at least bg ruang yg sama rata. dah korang pun berapa ketul je yg menang, tak kan nak letak semua sbg ketua exco. lgpun aspirasi mmg xde kredibiliti... dulu, kini dan xtau la masa yg akan dtg... surau hidup, prog intelek pun byk.. nak jmp konsert2 artis yg tak senonoh memang susah... tp bila aspirasi pegang, mcm2 benda tak elok yg ada.... yg jd mpp tu pun seksi mengalahkan artis. layak ke nak memimpin org lain? Diri sendiri pun tak mampu nak pimpin...
ni bukan zaman sekolah. Nak lantik mpp mcm lantik pengawas. Sbb tu kebanyakan bdk2 aspirasi bila dh keluar, susah nak dpt kerja. Sbb kt universiti pemikiran masih macam zaman sekolah rendah. ikut telunjuk org lain... Dah nama pun pelajar, bukan mahasiswa...
Insafla... fikir guna akal, bukan dgn perasaan...
Korang tuduh bdk2 proM ni main politik, pertbuhan haram.. apakah aspirasi ni pertubuhan berdaftar? setahu saya, aspirasi pun haram... tak layak dapat peruntukan dari mane2 sumber sama ada universiti atau KPT.
Suka sgt sebut pasal auku, yg dia tau auku tu tak boleh terlibat dgn politik aje, eh, duduk berdua2an (berkhalwat) tu pun melanggar auku tau. Mencuri pun melanggar auku, apatah lagi mencuri duit mahasiswa utk buat prog aspirasi yg dah sah pertubuhan haram...
balik, mengaji semula isi kandungan auku. Bukan sekadar angguk-angguk, geleng-geleng...

Anonymous said...

ASPIRASI Perlu Matang...

Anonymous said...

Mana pula Anak bini si pami tu.. p hotel bawa.. xkan p meeting MPP x bawak kot.. sorok bawah katil kah wei?? hahaha... tulah menjilat lagi dgn si azali tu...

monyol said...

Bila becakap gunakan lah akal mu bukan nafsu mu mahupun Pungung mu...

Anonymous said...

kalo nak ckp psl kredibiliti, dlu masa penah jawatan dberi kepada pihak anda pd sesi 03/04 ada mereka menjalan kan tugas dengan sepenuhnya?lari lg ada. korg tu yang patut tanya mentor korg la oi. mne pegi dorg tu sume??kata tanggungjawab tu amanah. tp nape xjln tugas dgn baik??skang ni lebih suke mengutuk dan bercakap x elok ttg org lain. islam xajar cmtu kan??renungkan la..

Anonymous said...

tunukkan bukti kalau benar mpp pmi tak buat kerja. Sahut cabaran ini... kalau anda benar2 seorang muslim,

Anonymous said...

Dan kalau anda semua nak tau, pada masa itu Azali sengaja membuat resolusi yg direka2 mengatakan mpp pmi xbuat kerja. Sebenarnya, itu mmg taktik dia. Tu sbb buat berkuasa kt kerusi TNC sampai ke arini. Kononnya dia tu mmg handal dlm bab fitnah org. Nak bukti? mintak la risalah copy kt fahmi atau geng2 dia. Yang sorg lagi tu, mentang2 amik kaunseling, pandai nak psyko org. Dok keluar hadis bila berucap dpn umum, tp kt ofis bhep, suka sgt mencarut. Ini bkn fitnah, tp kenyataa. Silakan bertanya pd student2 yg dilatih utk jd calon aspirasi, tp akhirnya menarik diri demi menjaga nilai maruah... Pandai nak kaitkan pmi dgn pas, tp korg mesti tak pernah sedar yg program bakti siswa tu sbnrnya adlh krjsama bhep dgn umno... hipokrit!
kalo korg nak kata budak2 pmi ni ada kaitan dgn pas, abis tu si shabery chik tu dulu join persatuan apa masa kt um?
Kami sbg student dah bosan dgn tuduhan2 liar terhadap pmi spjg mggu orientasi. kononnya pmi ni persatuan tak berdaftar, rupanya aspirasi la yg tak berdaftar. Diorg ni yg patut kena AUKU...

zippo said...

kecoh psl pemilihan mpp, nk watpe? hal kecik, jgn kecoh..byk bnd lain nk wat..manusia akhir zaman ni mmg mudah lali dgn hal duniawi..tp kejar akhirat pon tak boleh lupekan dunia jugak..kene la balance..

1 dekad yg lalu, ketika Pro-M mendominasi MPP, takde perubahn yg positif yg dpt dilihat..tp ms Pro-M kalah kpd Aspirasi, Pro-M mmg 'sore loser'..habis semua info n hardisk dr komputer Pro-M bwk lari..hardisk pon nk amek? ckp org berdosa sana sini, tp Pro-M curi hardisk dr office MPP..

-cikgu kate, kalo curi, nnt kat akhirat kene angkat benda yg kite curi tu tp size BESAR..kene cari tuan asal utk pulang..ingatlah kawan2..renung-renungkan dan selamat beramal!

Anonymous said...

Setahu aku..

Pro M ni baru setahun ditubuhkan...
wakakaka.. Zipo menipu pun x pandai...
lawak2...

Dr. Zambry said...

Aku rasakan, yang curi tu, Si Azali, sebab diakan suka cari2 bukti, budak2 PMI ni dulu, siap masuk bilik siswi pla tu..

Alahai.. orang tua nak mampus ni,
ko tu dah nak mampos...
Taubatlah woi,
AKu ni walaupun x sealim budak2 PMI,
Tapi aku nampak kebenaran yang diaorang bawa.

Yang ngko ni? Apa yang ko nak bawa?
Berjogetlah, melancong lah, makan duit lah, menyanyilah...

Sampaikan aku rasa, kampus ni dah jadi macam PASAR MALAM.
PESTA Sini, PESTA SANA...

Aku rasa aku x dapat apa2 pun...

WOI AZALI!!!
AKU PENAT JADI AJK WOI>>>

Syarat MErit tu dari kau kan?
BANJINGAN!

DR. ZAMBRY said...

LAGI SATU, MENATANG AZALI!

AKU NAK GELARAN MAHASISWA ITU, KAU BAGI BALIK KAT KAMI...

MEMANDAI2 PLA.. BUDAK SIALAN NI!

NANTI ANAK KO RASA SENDIRILAH... BARU NGKO SEDAR...SKET!

kiteretsu said...

hahaha..nampak sangat golongan golongan PRO M ini sudah ketandusan akhlak sebagai pemimpin...lihat sahaja komen yang diberikan..kesemuanya mengutuk dan memaki hamun dengan kata kata kesat..

inikah ciri pemimpin islam..

MEMIMPIN DIRI SENDIRI PON TAK BOLEH INIKAN PULA NAK MEMIMPIN MAHASISWA..

saya hanya tersenyum melihat malahan gelihati melihat cara golongan PRO-Mpak memberi komen..


-PRO.Mpak

Anonymous said...

Aku rasa, tu kerja2 budak2 Aspirasi lah tu...

Or.. penyokong fanatik Pro M...

Dalam ni, siapa2 pun, boleh mengaku aspirasi, or pro m...

Pewaris Reformasi said...

saya mengesahkan sekali lagi bahawa ianya sama macam modus operansi 2004/2005.

cuma masa induksi haram mereka tewas. lalu ada pertemuan sekali lagi selepas 'brainwash' utk memastikan apa yg TNC Dr. Azali nak.

akuLer said...

korg ni, nak komen pon, biar la membina. yg jd tukang panas bara api pon ada..
apa daa...tu ka perangai mahasiswa kelas pertama..
korg nampak tak budak proM ditindas oleh budak aspirasi??
tak nampak kan...
mestila, sbb diri korg ditindas selama ni pon korg tak prasan..
apa daa,just p LI pon kna byr yuran ntah pape, extend taun pon kena byr, even korg dok writing je.
X p kuliah or guna facility kolej...
hmm...aku baru ckp ckt, tak tau la kalo korg dah byk duit, so tak la trasa sgt bab duit nih..
aku bukan anak org kaya wei, semput rasa bila p LI pon kna bayar...
di mana keadilan?????
aku dahagakan program ilmiah, tapi aku disajikan dgn segala hiburan bodoh kat u...
igt aku ni peserta AF ka..TOLONG!!!

Kauler.... said...

AKu pon sama ar...

Apa kata suruh budak2 Aspirasi tu, berjoget ngan azali.. hahaha...

Baru mungkin orang tua tu sedar diri sket... TOLON>>>>TOLON>>>

Anonymous said...

teruskan perjuangan anda proM untuk menjaga kebajikan pelajar...
anda sebagai salah seorang wakil untuk menjaga kebajikan pelajar seperti kami.. harus menjalankan tugas walaupun kadang kala sukar....yang baik itu sukar utk didapati..percayalah selagi ada usaha...tuhan maha adil...jangan asyik sangat menuding jari...tunjukkan pada yang salah mana yang betul...keluarkan idea yang bernas, usahakan sesuatu diluar jangkaan tapi masih dijalan yang benar...musyawwarah...
bukan hanya untuk boikot je kene musyawwarah....

Anonymous said...

tp agak sedih n terkejut sbnanye..mlm prtama manifesto diadakan kt upm(k5) ade pihak yg x diberi peluang utk berucap lgsung..islam x pernah ajar bwat mcm tu..yg bwat tindakan hina tu pulak bknnya pelajar yg sedang belajar..tp org berpelajaran yg sedang mengajar org yg sedang belajar,,ape smua ni...ingatlah allah..kalau kita x mampu nak tegakkan islam,jgnla sesekali halang org lain laukannya...

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox