..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Sunday, January 4, 2009

Gara-gara Saiful, Aspirasi Tukar Nama

Keruntuhan dinasti Aspirasi jelas kelihatan hari demi hari. Tindakan Aspirasi untuk merancang dan membuat penukaran nama bagi kumpulan yang secara jelasnya memihak kepada parti politik UMNO ini merupakan satu kerisauan kepada kejatuhan dan kehilangan kepercayaan pelajar terhadap Aspirasi. Saiful Bukhari Azlan yang juga merupakan seorang pemimpin Aspirasi merupakan antara ikon yang membawa kepada kejatuhan nama baik pengikut telunjuk UMNO ini. Saiful yang yang terkenal dengan kes dakwaannya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, telah menyebabkan hilangnya kepercayaan Mahasiswa terhadap Aspirasi.

Kewujudan Pro Mahasiswa yang sudah pastinya mecabar kredibilti pemimpin Aspirasi yang terlalu bersifat berat sebelah dalam membuat keputusan dan bertindak, menyebabkan bayangan kejatuhan Aspirasi semakin jelas kelihatan.

Malahan, paling menyedihkan lagi, Aspirasi terpaksa menawarkan pembahagian kerusi secara percuma kepada calon Pro Mahasiswa dalam pilihanraya kampus pada kali ini. Walaubagaimanapun, untuk meneruskan perjuangan demokrasi kampus, pihak Pro Mahasiswa menolak tawaran tersebut dan akan meneruskan perjuangan ini demi melihat kegemilangan kepimpinan Mahasiswa di masa hadapan.

Dimaklumkan bahawa Aspirasi akan menukar namanya kepada “Penggerak Siswa” seperti mana yang berlaku di Universiti Malaya. Bagi pihak Pakatan Pro Mahasiswa UPM, penukaran nama ini menggambarkan satu tamparan dan tekanan yang hebat kepada Aspirasi gara-gara tindakan bekas seorang pemimpinnya yang membuat kenyataan yang benar-benar mencabar maruah mahasiswa.

0 comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox