..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Tuesday, January 13, 2009

Staf Bhep UPM, Mengedar Poster Berunsur Fitnah

14/12/2008, Jam 12.20 Pagi. Seorang kakitangan Bahagian Hal Ehwal Pelajar, telah dilihat oleh warga Kolej Canselor, bahawa kakitangan terbabit menyebarkan risalah palsu yang bermatlamatkan untuk memfitnah dan menjatuhkan maruah beberapa Mahasiswa Universiti Putra Malaysia. Nasib malang kakitangan terbabit agak menyayat hati apabila melakukan kejahatan yang cuba disembunyikan, namun malangnya dilihat oleh saksi yang merupakan penghuni kolej Canselor sendiri. Dikatakan, kegiatan menyebarkan risalah haram ini diteruskan juga oleh kakitangan terbabit bersama-sama dengan beberapa rakannya di kolej-kolej kediaman yang seterusnya kerana dalam keadaan tidak sedar sebenarnya gerak-geri mereka sedang diperhatikan.

Maka dengan itu, Saudara Hanif, yang juga merangkap Exco Persatuan Mahasiswa Islam, yang turut sama melihat kejadian itu, agak terkilan dan kecewa apabila melihat gambarnya bersama-sama dengan exco PMIUPM yang lain yang tidak terlibat dalam pilihanraya kampus, juga turut ditampal di dalam poster terbabit. Dalam masa itu juga, Saudara Hanif, bersama dua rakannya telah menghubungi unit Tugas-tugas Khas Keselamatan UPM, dan mereka bertiga telah dibawa ke pejabat keselamatan untuk membuat laporan.
Saudara Hanif menyatakan bahawa "Saya tidak terlibat langsung dalam pilihanraya kampus, mengapa air muka saya dijatuhkan, apa perasaan ibu bapa saya kalau mengetahui perbuatan orang ini kepada saya, ini dosa besar mereka terhadap saya, Dosa sesama manusia, menunggu manusia yang mengampunkannya, saya nampak muka dia, saya kenal dia, dan saya mahu dia berhadapan dengan saya dan menjelaskan mengapa dia buat saya begini."


Mengulas kejadian itu, pemimpin Pro Mahasiswa UPM menyatakan bahawa "Ini adalah satu perbuatan yang sangat memalukan bagi Bahagian Hal Ehwal Pelajar yang dikatakan menerima pengiktirafan ISO, tambahan lagi ia dibuat oleh kakitangan Bhep di sebuah Univerisiti Penyelidikan, beginikah kakitangan seorang Timbalan Naib Canselor Bhep yang diberi kepercayaan untuk menjaga kebajikan mahasiswa. Ini adalah satu penindasan,mereka dibayar gaji dan berkhidmat untuk mahasiswa, bukan menjatuhkan maruah mahasiswa, kita akan menuntut bela, mereka akan melihatnya!"


Dengan itu, pihak Pro Mahasiswa menuntut agar pembelaan kesemua muka-muka pemimpin Pelajar terbabit dibela dengan mengenakan tindakan tegas terhadap kakitangan terbabit.


Poster Haram Yang Disebarkan Oleh Kakitangan Bahagian Hal Ehwal Pelajar UPM Terbabit.

1 comments:

Anonymous said...

npe xamik gmbr mse diorg sebarkan risalah tu...lg bagus kalo ade...

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox