..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Tuesday, August 19, 2008

angin perubahan..

angin perubahan yang mula mendesir di kampus upm kelihatan lemah dan sayu... gelombang oren yang sedikit demi sedikit mengambil tempat di ceruk-ceruk kampus masih tidak jelas arah dan halatujunya. akan sepikah angin2 yang hanya menjenguk kampus secara sipi2 itu..

gendang pilihanraya kampus mula berdetak perlahan membawa kepada kemuncak dengan pembubaran mpp yang bakal berlaku bila2 masa dari sekarang. namun, yang masih menjadi teka-teki, siapakah yang akan menjadi pemukul gendang. apakah pro-aspirasi yang akan mencorak suasana dengan ngauman "harimau maut", atau akan dikepalai oleh gelombang oren barisan pro-mahasiswa yang baru mengorak langkah di kampus upm. atau dijuarai oleh pmiupm selaku penentang tradisi bagi pro-aspirasi?

segala-galanya masih menjadi tanda tanya yang belum pasti selagi pembubaran mpp masih tidak berlaku. desir-desir yang kedengaran tidak memberikan suatu kepastian...angin perubahan yang berlaku dalam arus politik negara tidak mampu menembusi tembok kampus UPM...

0 comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox