..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Tuesday, July 1, 2008

Hentikan ceroboh talian mahasiswa

Promahasiswa UPM kali ini sudah agak serik dengan tindakan HEP yang makin melampau. Walaupun keadaan HEP yang makin "rosak" disebabkan oleh barua UMNO yang memegang tampuk TNC HEP, namun kami (proM-UPM) sentiasa berdoa dan berharap agar mereka-mereka ini sedar dengan tindakan mereka yang semakin melampau itu.

Kalau tahun lepas heboh dengan peristiwa UTK merampas laptop mahasiswa yang kononnya terlibat dengan gerakan haram, kali ini proM-UPM agak tidak puas hati dengan tindakan HEP yang masih lagi menggunakan taktik kotor yang sama sejak dahulu lagi, iaitu menceroboh talian mahasiswa secara HARAM. Ini bertentangan dengan kebebasan dalam kehidupan seharian apabila maklumat sistem mesej ringkas dan juga talian berjaya diceroboh oleh balaci-balaci TNC HEP menggunakan teknologi terkini, tanpa keberanan tuan hak berkenaan.

ProM-UPM melihat perkara ini bukan perkara main-main, kerana perkara sebegini boleh menyebabkan keaiban dan juga hal-hal peribadi individu terutamanya dikalangan mahasiswa yang berbeza pendapat dari mereka, terdedah begitu sahaja. Selain itu, perkara seperti ini menyumbang kepada kegiatan jenayah di kalangan ahli yang dilatih oleh TNC HEP itu sendiri. Bukan itu sahaja, malah tindakan TNC HEP melatih dan memekploitasi golongan-golongan tertentu untuk mendapatkan maklumat adalah cukup tidak disenangi.

Oleh yang demikian, mahasiswa-mahasiswa proM-UPM perlulah berhati-hati semasa menggunakan teknologi telekomunikasi bagi memastikan perbuatan jahat HEP ini tidak merosakkan keadaan di universiti seperti sesi lepas.

p/s: sekiranya anda mahu menukar nombor henset kerana mahu dikesan, lebih baik tukar henset sekali. Kerana sekiranya anda menukar nombor, mereka tetap dapat mengesan nombor IMEI henset anda. TQ.

2 comments:

aunieZ said...

salam alaik..
wah bgitu ganas skali pmimpin yg rakus mnganiayai mahasiswa di upm..
sy ingt di U sy je kami tak diberi kbebasan wlupon di U sy x de proM
tp rupenye di UPM lagi mnggerunkan
apa2 pon truskan jihad Islam !

Anonymous said...

ni baru sikit la. masa prk lepas, lagi ganas diorang ni. kalo nk tahu peristiwa lepas, bleh layari http://bmbupm.wordpress.com

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox