..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Sunday, July 6, 2008

PRODUK ASPIRASI YANG GAGAL

Sekali lagi Negara digemparkan dengan isu jijik tentang dakwaan orang besar meliwat. Aku tak bercadang untuk sentuh perkara yang sebegitu aib. Apa pun gelodak yang kita tahu dalam dan luar tentang kes ini tidak sewajarnya ia membawa negara ke kancah yang tidak harmoni. Memang sulit kita untuk faham apa yang sedang bermain dalam kotak fikiran orang-orang politik yang sedang menghiasi suasana negara masa kini.

Dalam suasana terkini yang berlaku aku masih lagi tertanya-tanya, kemana kelompok mahasiswa yang pernah ditarbiyyah oleh Biro Tata Negara dengan label ASPIRASI semasa mereka dikampus dahulu? Kemana ya???

Diberitakan mereka ini pernah kononya hebat kerana berjaya merampas penguasaan Majlis Perwakilan Palajar daripada kelompok Pro-Mahasiswa. Di didik supaya lebih taat serta berjiwa bangsa. Dibina personaliti dan kredibiliti. Ditanam supaya perlu pertahankan maruah dan jangan sesekali diperalat oleh orang lain.

Tapi........ kenapa si x-mpp uniten terjebak dalam agenda aib sebegitu. Diakan pernah berada dalam kem aspirasi. Kenapa dia mudah diperalat oleh orang-orang berkepentingan. Kenapa pula terlalu rela di aibkan. Munkin ada la tu yang tak kena dengan modul yang kawan-kawan lama ku yang ada di BTN susun. Bahaya tu untuk jangka masa panjang MALAYSIA.

Ralat sangat aku rasa kalau dihabiskan berjuta untuk program Aspirasi tetapi akhirnya sekadar menjadi barang dagangan yang mudah diperalat. Sekali lagi kawan-kawan ku yang ada di BTN, mai kita bincang, susun modul lain untuk yang lebih berkesan untuk pastikan parti yang memerintah la ni ada pelapis yang bermaruah.

*Terkenang sungguh kat ahli-ahli PMI dari dulu sampai sekarang, pi mana pun jumpa. Dalam sektor kerajaan, swasta, wakil-wakil rakyat, ada yang jadi menteri.

0 comments:

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox