..Mengoptimakan sinergi GERAKAN MAHASISWA ke arah merealisasikan IMPIAN MAHASISWA.. ..dari MAHASISWA untuk MAHASISWA.. ayuh!!! bersama realisasikan misi ::KAMPUS MILIK MAHASISWA::

KALENDAR 2009

Saturday, September 20, 2008

OBJEKTIF PENUBUHAN

1)Menggabungkan kelompok mahasiswa UPM di bawah satu agenda perjuangan
2)Memperjuangkan hak-hak mahasiswa khususnya di UPM
3)Melahirkan mahasiswa beridealis dan berakhlak mulia
4)Memberikan kesedaran tentang tugas mahasiswa sebagai suara kepada masyarakat.

2 comments:

Mohd Firdaus said...

assalammualaikum
buat adik2 yang berada didalam Persatuan pro mahasiswa,
di sini ingin saya nyatakan adakah objektif penubuhan persatuan ini selari dgn objektif anda berada di IPTA, selari dgn kehendak negara, selari dgn kehnedak dan hasrat ibubapa? yg ingin melihat and aberjaya satu hari nanti?
bagi saya ia adalah satu perkara yg sgt membebankan dlm menggalas tanggungjawab yang telah diamanahkan.
untuk penegtahuan anda semua, saya merupakan bekas Yang Dipertua bagi salah sebuah kolej matrikulasi nombor satu di Malaysia bagi pengambilan pertama, kemudia saya memasuki PALAPES dengan tujuan untuk mencabar mental dan fizikal saya, seiring dengan itu saya bertanding untuk menjadi timbalan presiden bagi satu sesi di kolej kediaman saya. kemudian saya menjadi pemangku presiden untuk satu semester bagi menggantikan presiden kami yang telah menamatkan pelajaran nya.
itu serba sedikit tentang diri saya, bkan untuk menunjuk2 tetapi biarla saya menyuarakan pendapat saya dengan menggunakan cara yang berkhikmah...
saya sudah 4 tahu menimba pengalaman di UPM, bergaul dengan semua lapisan masyarakat di sini...supaya pengalaman yang dikutip dapat dijadikan teladan dan sepadan. Insya Allah
saya melihat objektif penubuhan persatuan ini banyak perkara yang boleh disangkal...bagi saya yang banyak kali terlibat dalam kerja2 sukarela dan kerja2 belia di peringkat kebangsaan mahupun di peringkan antarabangsa, saya berpendapat kita sebagai mahasiswa sepatutnya menumpukan tumpuan dan objektif kita untuk belajar bersungguh dan bergraduat dengan cemerlang di samping aktivit ko kurikulum yang dapat dijadikan bahan sampingan sepanjang kita menuntu ilmu di IPT ini. di UPM sendiri banyak saluran yang dapat digunakan untuk menyalurkan segala ketidak puas hati kita serta kadang-kadang kita lihat kebajikan pelajar-pelajar terabai. jangan mengambil tindakan yang melulu wahai adik adiku. satu hari nanti kita akan sedar juga apa yan kita perjuangkan ini tidaklah kemana, bak kata orang kita mampu bersorak di negara orang tapi harta dan maruah sendiri tergadai.
Harapan saya semoga adik-adik dapat fikirkan kembali ya.Selamat Maju Jaya saya ucapkan!!!
Kita mampu membuat perubahan!

sangsapurba said...

Sapa lah saya nak cakap banyak dalam blog nih..
Abang2 dan akak2 sekalian..
Kena ingat2kan yang lain jugak tau..
Kita masuk ke Universiti bukan kerana diminta..
Tapi kita hanya meminta2 untuk memasuki alam pelajar yang serba x x x tau la kot.. Jadi jangan la memandai2.. Habiskan Belajar Dulu..
Selamat pagi Cikgu..

 
Setting Up Blog Using Blogger | Original Template By Loft Real Eestate | Modified By iEn © 2008 | Best Screen Resolution: 1024x768 Pixels | Best View With Firefox